بررسی سئو سایت رقبا چگونه انجام دهیم
آنالیز رقیب چیست؟ معرفی 8 تکنیک برتر بررسی رقبا نبض بلاگ
پس از این که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، حالا باید سایت هایی که دارای رتبه به خصوصی در کلیدواژه های هدف شما هستند را فیلتر کرده تا رقبای واقعی سایت خود را شناسایی کنید. می توانید بک لینک های مختلف رقبا را ردیابی کنید، دسته ای از بک لینک های منفی را فاش کنید و موارد با کیفیت را پیدا کنید. چرا که گوگل به این وب سایت های بزرگ اعتماد زیادی دارد و به راحتی شما را با آنان جایگزین نخواهد کرد. می توانید استراتژی های مناسب برای بهینه سازی سایت خود را طبق میانگین نتیجه های کسب شده از رقیبان مشخص کنید. همینطور مهم است که عبارات کلیدی طولانی تر بیش از سه کلمه که به فعالیت شما ارتباط دارد را شناسایی کرده و در این عبارات نیز رقیبان خود را تعیین کنید.
رقبای غیرمستقیم محصولات مشابه ما را ندارند، ولی همان نیازی را از مخاطبانمان برطرف میکنند که محصول ما برطرف میکند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا آن صفحات وب را بر اساس انواع بک لینک فیلتر کنند. در هر ستون نمایش داده شده در مقابل لینک ها، اطلاعاتی مانند قدرت دامنه، بک لینک، ترافیک و غیره آن صفحه را مشاهده خواهید کرد. حال که به اهمیت تحلیل رقبا پی بردیم، باید بدانیم که این تحلیل چگونه انجام میشود. در این بخش، مراحل مختلفی برای انجام تحلیل رقبا و بهبود سئو توضیح خواهیم داد. در مقاله دیگری به معرفی بهترین ابزارهای سئو پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می توانید بر روی سئوی سایت خود فعالیت مفیدتری داشته باشید.
برای بررسی وضعیت بک لینکهای سایتهای رقیب میتوان از سایتهای alexa ،ahrefs و Moz استفاده کرد که از قوی ترین ابزارهای موجود هستند. هدف نهایی بررسی رقبا تولید محتوا، محصول یا خدماتی بهتر از سایتهای رقیب است تا با آنها بتوان مزیت رقابتی و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرد. تحلیل و بررسی سئوی سایتهای رقبا از جوانب حیاتی در بهبود عملکرد وبسایت خود است. این فرایند، به شما امکان میدهد تا از تجربیات و استراتژیهای رقبا بهرهمند شوید و اشکالات و نقاط قوت آنها را بهدقت تحلیل کنید. ابزارهای آنالیز رقبا در سئو نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد وبسایت شما ایفا میکنند.
حال که با چیستی تحلیل رقبا در SEO و اهمیت آن آشنا شدیم، نوبت آن است که بهصورت قدم به قدم آن را عملی کنیم. در بیشتر آموزشها و مستنداتی که من دنبال کردم این فرایند یک فرایند پنج مرحلهای است که در ادامه ذکر خواهم کرد. البته من به این پنج مورد اکتفا نمیکنم و بعد از بررسی این موارد در ادامه مطلب سراغ رویکردهای دیگر میروم. تصور کنید که شما قصد باز کردن یک فروشگاه کتابفروشی را دارید و در حال حاضر نیز شهر محل کسبوکارتان سه کتابفروشی دیگر وجود دارد. بهترین رویکرد برای باز کردن فروشگاه جدید این است که ابتدا به هر کدام از این کتابفروشیها مراجعه کرده و یک تحلیل درست از وضعیت آنها بدست بیاورید.
اینکه آیا آن ها مستقیماً با سایر کاربران شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند نیز می تواند کاربردی باشد. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا نحوه ی استفاده از رسانه های اجتماعی خود را تغییر دهید. حتی اگر تأثیر دقیق این کار بر روی SEO نامشخص باشد، می تواند مزایای دیگری را نیز به همراه داشته باشد. Ubbersuggest یکی از آن هاست و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی رقیب خود را در جستجوی ارگانیک و همچنین در Google Ads مشاهده کنید. این به شما کلید واژه های برتر، کلیک های ماهانه PPC و کلمات کلیدی رقابتی را نشان می دهد.
شناسایی استراتژیهای موثر سئوتحلیل سایتهای رقیب به شما کمک میکند تا استراتژیهایی را که آنها برای کسب رتبههای بالاتر استفاده میکنند، شناسایی کنید. این استراتژیها میتوانند شامل انتخاب کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، استفاده از لینکهای داخلی و خارجی و حتی فعالیتهای مرتبط با شبکههای اجتماعی باشند. قبل از آنکه به سراغ اهمیت آنالیز کلمه کلیدی رقبا برویم لازم است تا به طور کامل با چیستیه کلمه کلیدی در سئو آشنا شویم. کلمات کلیدی (Keywords)، واژگان یا عباراتی هستند که به طور معمول در متن و محتوای یک وبسایت یا مطلب به منظور جلب توجه موتورهای جستجو و کاربران استفاده میشوند. این ابزار به شما امکان میدهد کلمات کلیدی رقبا، رتبهبندی آنها، بک لینکها، ترافیک ارگانیک و بسیاری از معیارهای دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. Semrush همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل محتوا و ردیابی رتبهبندی ارائه میدهد.
قبل از هر بازی بزرگی، تیمهای ورزشی یک کار خیلی مهم انجام میدهند. تجزیه و تحلیل رقبا یکی از مهم ترین اصول بازاریابی و سئو بحساب میآید و هر مدیر موفقی باید در مسیر پیشرفت کسب و کارش به آن بپردازد. ابزار انالیز Sandboxweb.io SERP بخش تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را در رابطه با رقبای برتر ارائه می دهد. سمراش یک ابزار سئو است که با ارائه داده های دقیق، تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را برای شما ساده تر میکند. این ابزارهای بررسی سئو سایت به کاربران کمک میکنند تا کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند. از طرفی برای استفاده از ابزارسئو باید هزینه پرداخت کنید و در صورتی که یک پلت فرم تحلیل مفید و کاربردی باشد، کاربران برای استفاده از آنها هزینه پرداخت خواهند کرد.
کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیقتری ارائه میدهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونههایی از این نوع کلمات هستند. تعداد کل صفحات وبسایت را بر میانگین تعداد صفحات خزیدهشده در یک روز تقسیم کنید. اگر به عددی حدود ۳ رسیدید (یعنی کل صفحات تقریباً ۳ برابر این میانگین بود)، وضعیت کرال باجت مطلوب است. اما اگر به عددی نزدیک ۱۰ یا بیشتر رسیدید، باید به فکر بهینهسازی بودجه خزش باشید.
به این ترتیب، نیازی نیست مسیری را که قبلا رقیبانتان طی کردهاند و شکستهایی را که خوردهاند، شما دوباره تجربه کنید. به همین راحتی میتوانید در زمان و هزینههای خود صرفهجویی کنید و با بهبود هوشمندانه سایت خود یک قدم از آنها جلوتر باشید. این تحلیل به شما اطلاعات ارزشمندی از میزان ترافیک، رتبهبندی در موتورهای جستجو و اهمیت کلمات کلیدی مورداستفاده رقبا را ارائه میدهد. با شناخت دقیق کلمات کلیدی، لینکهای ورودی و ساختار سایت رقبا، این امکان را دارید تا استراتژی موفقی را برای سئو وبسایت خود تدوین کنید. ابزار گفتهشده به شما امکان میدهد تا تغییرات در ترافیک سایت رقبا را پیگیری کنید.
برای مثال میتوانید تخفیفات مناسبتی داشته باشید و یا در شبکههای اجتماعی به مخاطبانتان هدیه دهید. زمانی که حرف از قیمتگذاری صحیح میشود، یک فاکتور هست که همیشه به چشم میخورد. و آن بررسی قیمتی است که رقبای شما برای یک محصول مشابه در نظر گرفتهاند. اگر فکر میکنید که محصول شما امکانات بیشتری دارد و بهتر به مخاطبان کمک میکند، کاملا حق دارید که قیمتی بالاتر از قیمت استاندارد برای محصولاتتان در نظر بگیرید. همچنین یک ویژگی تجزیه و تحلیل موضوع وجود دارد که موضوعات مرتبط با رقبا و سایر داده ها را ارائه می دهد که برای ایجاد محتوا مفید است. بیشتر قابلیت این پلتفرم برای کسب و کارهایی است که می خواهند بک لینک ها را رد کنند.
هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ.
بنابراین، این ویژگی در ابزار تجزیه و تحلیل Inlinks SERP که برروی 10 نتیجه ابتدایی گوگل تمرکز دارد، قابل توجه است. اما به نظر من، آنچه واقعاً مهم است 10 نتیجه جستجوی برتر است زیرا هر سایتی در 100 یا حتی 10 نتیجه ابتدایی گوگل رقیب نیست. سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل SERP برای تجزیه و تحلیل خود به 100 تا از 5000 لینک برتر نگاه می کنند. این ابزار به شما امکان می دهد دو دامنه رقیب را وارد کنید و سپس دامنه خود را حذف کنید. سپس تمام لینک های مشترک رقبا که سایت شما ندارد را به شما نشان می دهد.
یکی از مهمترین مباحث آموزش کرال باجت، کار با ابزارهای آماردهی است. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. حالا که صفحه رتبهبندی شده، همهچیز آماده است تا وقتی کاربر کوئری مد نظر خود را وارد میکند، صفحات در رتبههای مناسب به او نشان داده شود. اگر تجربه بهتری ایجاد کنید، که گاهی به معنای حذف کپی یا طراحی است که تصاویری عظیم را حذف میکند، ممکن است شما آنها را در جایگاههای برتر شکست دهید. یک چیز که من از رقبا استفاده میکنم، برنامههای خزیدن و معماری آنها است. من بررسی میکنم که کدام پوشهها و صفحات را اولویت میدهند، برای کلمات کلیدی و موضوعات چه چیزی را جلب میکنند و چه چیزی برای آنها مهم نیست.
تحلیل رقبا به شما میآموزد که با چه کلیدواژههایی و با چه کمپینهایی در برابر رقبایتان پیروزی کسب کنید. روش کار با Similarweb بدین صورت است که بعد از تعیین رقیب، ترافیک سایت شما و سایت رقیب مقایسه میشود و سایر اطلاعات نیز به صورت مقایسهای در قالب گزارش در اختیار شما قرار میگیرد. تحلیل رقبا در سئو به شما این امکان را میدهد که رقبای خود را شناسایی کرده، نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنید و با استفاده از این اطلاعات، استراتژی خود را بهبود بخشید. در این مقاله، به شما خواهیم آموخت که چگونه رقبا را در سئو تحلیل کنید و از این اطلاعات برای افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو استفاده کنید. اولین ابزار آنالیز سایت رقبا از نظر سئو و کلمات کلیدی و بک لینک که قصد معرفی آن را داریم، ابزار ایرانی مکسئو است. ابزارها و سایت های خارجی زیادی، توسط سئو کاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.
این فرآیند، باید اهداف سئوی شما را تعیین کرده و به شما در تدوین استراتژیهای کلی سئوی سایتتان کمک کند. با تحلیل رقبا و نظارت مداوم بر آنها میتوانید الگوهای رفتاری آنها را پیشبینی کنید و با تغییر استراتژی رقابتی خود، یک قدم جلوتر از آنها باشید. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، میتوان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آنها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل میشود. افزایش نرخ تبدیل سایت، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و صرف هزینه کمتر برای ترافیک پولی از دیگر نتایج مثبت آنالیز سئو سایت های دیگر است.
اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم بهصورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، به کاربران دارای مشکلات بینایی هم کمک میکند تا مفهوم تصویر را بهتر درک کنند. بهتر است در بعضی از آنها از کلمه کلیدی استفاده کنید، اما نه در همه. این کار کمک میکند هم متن جذابتر شود و هم گوگل بهتر بفهمد صفحه درباره چیست. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود.
علاوه بر این، شرکتهای بزرگ بودجه کلانی دارند تا اطمینان حاصل کنند که همیشه روی آن کلمات کلیدی رتبه بالایی خواهند داشت. تجزیه و تحلیل رقابتی سئو موثر و کارآمد است زیرا نیازی نیست تحقیقات خود را از ابتدا شروع کنید. شما میتوانید سایر رقبا را مشاهده کنید و رویههای مثبت آنها را در فعالیتهای سئویی خود اعمال کنید. قیمت میتواند یک فاکتور تعین کننده در افزایش نرخ کلیک به فروش باشد. فاکتورهای زیر در آنالیز سایت رقبا از لحاظ قیمت گذاری خیلی مهم هستند.
برای این منظور، میتوانید از ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics یا SEMrush استفاده کنید. این ابزارها به شما اطلاعات دقیقی از رقبا و منافع آنها در اختیار میگذارند. حتما میدانید که سوشیال سیگنال چیست و چه تاثیر مثبتی روی رتبه سئو دارد. شما هم برای این که بتوانید سایت خود را در گوگل مطرح کنید، باید در شبکههای اجتماعی فعالیت داشته باشید. حتما از خود میپرسید که باید به سراغ کدام شبکه اجتماعی بروید؟ چه محتوایی را منتشر کنید؟ خوشبختانه نیازی به آزمون و خطا نیست. رقیبان قدرتمند شما قبلا این مسیر را طی و برای دریافت سیگنالهایی از شبکههای اجتماعی برنامهریزی کردهاند.
این وب سایت همان رقبای اصلی در سئو سایت شما به حساب می آیند که باید در صدر لیست رقبا قرار گیرند. هنگامی که فهمیدید رقبای شما برای به دست آوردن بک لینک چه میکنند، ایجاد استراتژی مشابه و پیادهسازی این موارد برای سایتتان بسیار آسانتر خواهد بود. یکی از راه های معقول برای پی بردن به شیوه کار رقبا، بررسی فاکتورهای سئو در وبسایت رقبا با استفاده از ابزارهای موجود است. در نتیجه شما تمام موضوعات سئو محتوا رقیب را بررسی کرده و لیستی از نقاط قوت و نقاط ضعف آن را پیدا میکنید. در تولید محتوای خود حتما باید سعی کنید که از نقاط قوت وی بهره برده و نقاط ضعف آن را به فرصتی برای بهبود وضعیت خود تبدیل کنید. در نظر داشته باشید که آنالیز سایت و سئو رقبا لازم است هر چند ماه یکبار با توجه به استراتژی انجام شود، تنها به یکبار آنالیز و تحلیل رقبا اکتفا نکنید.
چون این تحقیق به ما کمک میکند تا شناخت بهتری نسبت به مخاطبان کسب کرده و اهداف خود را متناسب با آن ها تنظیم کنیم. در واقع شانس موفقیت یک برنامه هدفمند، بیشتر از یک پروژه پیچیده و نامنظم است. چنانچه سایتهای هدف را به درستی شناسایی نکنید، یک لینکسازی به جز هدر رفتن هزینه حاصلی برای شما ندارد. اما با تحلیل بک لینک رقبا، میتوانید منابع آنها را شناسایی کنید و از آنها برای دریافت بک لینک برای سایت خود استفاده کنید. با بررسی لینکهای ورودی سایتهای رقیب، درمی یابید که بک لینکها را از چه سایتهایی و بر روی چه کلیدواژههایی باید دریافت کنید تا رتبه کلمه کلیدی در گوگل ارتقا پیدا کند.
کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. برای مشاهده اطلاعات دقیقتر نیز میتوانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. در این بخش، درخواستهای خزش را بر اساس دستهبندیهای مختلف دارید که آنها را در جدول زیر میبینید. با کلیک روی هر یک از درخواستها در سرچ کنسول، میتوانید تاریخ و URLهای کرالشده را ببینید.
بهتر در این جا به این معنی است که محتوایی را تولید کنید که دقیقا به خال هدف بزند و در عین حال از محتوای سایت رقبا امکانات بیشتری داشته باشد. همگی این ابزارها میتوانند به شما کمک کنند تا ترافیک و عملکرد رقبای خود را در دستهبندیهای مختلف تحلیل کرده و استراتژی سئو و بازاریابی مطابق با نیازهای خودتان طراحی کنید. انتخاب ابزاری که بهترین بهترین ویژگیهای متناسب با نیازهای شما دارد، مهم است. مطالعه کنید که رقبا چه نوع محتواهایی را در سایتهای خود ارائه میدهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تولید محتوا در سایت به مقاله “آموزش سئو محتوا” در مقالات آموزشگاه دارکوب مراجعه کنید.
اولین درگاه تماس شما باید اولین SERP برای هر یک از کلمات کلیدی مشخص شده شما باشد. صفحات و شرکت های ذکر شده در نتایج گوگل رقبای اصلی شما برای این کلمات کلیدی هستند. صفحاتی که در اولین SERP دارای بالاترین رتبه هستند، بزرگ ترین رقبای شما هستند. تجزیه و تحلیل رقبای شما همچنین می تواند موارد کلی مانند کلمات کلیدی مهم در زمینه کاری شما را نیز نشان می دهد. همچنین به شما اطلاع می دهد که رقابت تا چه اندازه جدی است و از این طریق می توانید ارزیابی کنید که آیا ROI خوبی وجود دارد و یا خیر. امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است.
کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل میشوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد. ابزارهای تخصصی برای این کار وجود دارند که فرآیند را سادهتر و کارآمدتر میکنند و اطلاعات بیشتری از رقیب در اختیار شما قرار میدهند. باید دقت داشته باشید که انجام لینک بیلدینگ مستلزم یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک انعطاف پذیر است.
بررسی و مشخص کردن کلمات کلیدی به صورت واقع بینانه یکی از اولین مراحل سئو سایت است. اما مراقب نرم افزارهای گران قیمتی باشید که بیش از حد وقت شما را می گیرند. برای یک نمای کلی از فعالیت های رقابتی خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به سادگی آنها را دنبال کرده و آنچه را در خبرهایشان می بینید مشاهده کنید. امروزه در داخل کشور اینستاگرام، تلگرام و تا حدودی فیس بوک و یوتیوب به کانال های محبوبی تبدیل شده اند. مواردی که در این مطلب مطرح شد جزء استانداردترین روشهای تحلیل رقبا بودند و امیدوارم که برای شروع استراتژیهای SEOیی و یادگیری علم سئو کاربردی بوده باشد. در این شکل از تحلیل هدف اصلی پیدا کردن استراتژی محتوایی رقبا، on-page SEO محتوا، چنلهای محتوایی و فرمتهای محتوایی مختلف است.
به همین ترتیب به وب سایت های سریع رتبه خوبی در صفحات جستجوی خود می دهد. اگر سرعت وب سایت شما از آن ها بیشتر باشد می توانید از رقابت خود جلو بیفتید. فاکتورهایی وجود دارد که موتورهای جستجو قبل از اینکه شما را در صفحات خود رتبه بندی کنند، در نظر می گیرند و اگر موفق شوید در همه آن ها از رقیب خود بهتر باشید، از آن ها پیشی می گیرید. برای تولید کلمات کلیدی هدف، باید خود را جای مشتریان خود قرار دهید. این امر به شما کمک می کند تا موضوعات مورد علاقه مشتریان خود را شناسایی و استفاده کنید. شما می توانید این کلمات کلیدی را به سادگی در ابزاری مانند Google Keyword Planner جستجو کنید.
اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند، آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر میگیرند. درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. به متا دیسکریپشن بهعنوان دعوتنامهای برای بازدید از سایت خود نگاه کنید. متن نوشته شده داخل دعوتنامهها عموما کوتاه بوده، شامل خلاصهای از آن چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد و لحنی تشویقکننده دارد تا شما را برای حضور در مهمانی مصمم کند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهجای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده میشود.
علاوه بر آن، در این مرحله می توانید با تحقیقات کلیدواژه، لیست کلیدواژه های هدف خود را برای پروژه گسترش دهید. برای انجام این کار باید از منابعی فراتر از داده های ارگانیک فعلی و همچنین اطلاعات رقبای خود که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید. بررسی کلیدواژه هایی که نه شما و نه رقیب هایتان در آن ها رتبه ای ندارید می تواند فرصت های جدید را در پروسه سئو سایت شما ایجاد کند. برای شروع بهتر است با ابزارهای رایگان جهت بررسی سئو سایت با وب سایت های آنالیزگر در اینترنت آشنا شوید. در مورد محصول یا خدمات مطرح خود فکر کنید و تلاش خود را بر رتبهبندی کلمات آن کلیدیای متمرکز کنید که منجر به کسب امتیاز بیشتر برای این محصول یا هر محصول خاص دیگری میشود.
با درک دقیق از فعالیتهای رقبا و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها، میتوانید استراتژی سئوی خود را بهینه کنید و از فرصتهای جدید بهرهبرداری کنید. در این مقاله، به بررسی این موضوع میپردازیم که چگونه تحلیل رقبا سئو سایت را بهبود می بخشد؟ و به شما کمک کند تا در فضای آنلاین موفقتر عمل کنید. جت سئو با آنالیز سایت به صورت دقیق، مشکلات سئو را شناسایی میکند و راهکارهای کاربردی برای رفع آنها ارائه میدهد. این راهکارها شامل بررسی فنی و محتوایی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، ارائه ساختار محتوا، رهگیری رتبه کلمات کلیدی، مشاهده خطاهای فنی سایت و تجزیه و تحلیل رقبا میشود. با استفاده از جت سئو، میتوانید سئو سایت خود را به صورت هوشمندانه انجام دهید و بالاتر از رقبا دیده شوید.
همانطور که میبینید در هر کدام از این سناریوها ما سعی میکنیم که نقاط قوت رقیب را در صفحه نتایج مشاهده کنیم و براساس استراتژی که وی پیش رفته است پیش برویم. همانطور که در مثال کتابفروشی به آن اشاره کردم نقاط قوت رقیبتان را پیادهسازی کرده و نقاط ضعف وی را در کسبوکار خودتان پُر کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که تمام رقبا در یک سطح از اهمیت نیستند. ممکن است برخی از رقیبان، لینک اول بیشتر کلمات کلیدی شما را تصاحب کرده باشند در صورتی که برخی دیگر چندان موفقیت آمیز عمل نکرده باشند. بسته به بودجهای که سازمان شما دارد ممکن است تمرکزتان را بهصورت همزمان و یا نوبتی روی رقبا مختلف بگذارید. به این معنا که دنبال کسبوکارهایی بگردید که مشکلات کاربران را مشابه با شما حل میکنند.
شاید در نگاه اول آمادهکردن لیستی از کسبوکارهای رقیب آسان به نظر برسد؛ اما عجله نکنید. رقیبان شما در دنیای سئو الزاما همان رقیبان اصلی شما در بازار واقعی نیستند. به بیان دیگر رقبای سئو شما، سایتهایی هستند که در کلمات کلیدی موردنظر شما به جایگاههای برتر در گوگل رسیدهاند. بنابراین، ممکن است برخلاف تصورتان یک کسبوکار کوچک رقیب اصلی شما باشد که توانسته سایت خود را به لینکهای اول گوگل برساند. همچنین، ممکن است با سایتی رقیب باشید که در دنیای واقعی اصلا جز رقیبان تجاری شما نیست.
در فرایند آنالیز رقیب سعی میکنیم بفهمیم رقبا از چه استراتژیهای بازاریابیای استفاده میکنند. یک استراتژی موفقیت آمیز برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تجزیه و تحلیل رقابتی است و امروزه ابزارهای سئو در این راه کمک فراوانی میکنند. تحلیل جنبههای فنی سئو شامل بررسی سرعت بارگذاری صفحات، ساختار URLها، استفاده از تگهای HTML و مسائل فنی دیگر است. با تحلیل وضعیت فنی سئوی رقبا، میتوانید مشکلات فنی سایت خود را شناسایی کرده و به بهبود عملکرد سایت خود بپردازید. ابزارهایی مانند Google Page Speed Insights و Screaming Frog میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند.
اگر صفحات جدید یا تغییرات صفحات قبلی وبسایتتان، با تأخیر زیاد در نتایج گوگل نشان داده میشود، احتمالاً به افزایش کرال باجت نیاز دارید. در این راهنما از بخش آموزش سئو سایت پارسپک همراه ما باشید تا مفهوم کرال باجت و اهمیت آن در سئو بهطور کامل آشنا شوید. سپس با پارامترهای تعیینکننده بودجه خزش آشنا شده و مراحل دقیق این فرایند را ببینید. همچنین ضمن ارائه راهکارهای عملی برای بهبود کرال باجت و اشاره به اشتباهات رایج هدررفت آن، نحوه بررسی این پارامتر و آنالیز گزارش آن را در ابزارهای مختلف یاد بگیرید. به علاوه شما در این ابزارها و وارد کردن آدرس سایت دلخواه میتوانید برترین رقبای سایت موردنظر را شماده کنید. در ابزار Semrush امکان مشاهده برترین صفحات یا Top Page های رقبا را دارید که میزان ترافیک هر صفحه، تعداد کلماتی که برای آن صفحه هدفگذاری شدهاند و بک لینکهای هر صفحه را نشان میدهد.
چون میتوان نکته های مثبت در خصوص استراتژی بازاریابی آنها را شناسایی کرده و از آنها برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم. یا اینکه وجه مثبتی از نقاط ضعف آنها را در سایت خود بکار بگیریم تا یک گام از آنها جلو بیفتیم. تنها کاری که باید انجام داد، سرچ کردن عبارت کلیدی مرتبط با با فعالیت است. مثلاً اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی برای پوشاک هستید، عبارت «خرید لباس یا خرید لباس زنانه» را سرچ کنید. با این کار، گوگل لیستی از سایتهای فعال در این حوزه را به شما معرفی میکنند. این سایت ها رتبه سئو خوبی دارند و بهترین انتخاب برای تحلیل عملکرد و آنالیز شیوه رفتاری هستند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/