افزایش نرخ اشتراک در محتوای ویدئویی
15 راه افزایش نرخ تعامل Engagement Rate چیست؟ آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان
اغلب کاربران یوتیوب با هدفی مشخص و جدی تر به دنبال ویدئو می گردند و طبیعتا زمان بیشتری را صرف تماشای ویدئو می کنند. اما می توان با تغییر تصویر کاور، کپشن ویدئو و مدت زمان ویدئو، محتوای ویدئویی را برای رسانه های اجتماعی مختلف بهینه سازی کرد. ممکن است ویدئویی که برای کاربران توئیتر جذاب است، برای کاربران اینستاگرام آنقدر جذاب نباشد. همچنین، نماشا به کاربران خود اجازه می دهد تا لوگوی دلخواه خود را روی ویدئوها درج کنند. این صداگذاری ها به شما کمک می کند تا محتوای ویدئویی مرتبط تر و تاثیرگذارتر تولید کنید.
پس از به اشتراک گذاری ویدئوهای خود در پلتفرم های نمایش ویدئو، این سوال پیش می آید که ویدئوی خود را در کجاها منتشر کنیم؟ طبیعتا هرچه ویدئو بیشتر نمایش داده شود، بهتر است. در این بخش، قصد دارم سه مورد از پرکاربردترین پلتفرم های اشتراک ویدئو در ایران را معرفی کنم. نکته ای که در ساخت ویدئوها باید به آن توجه کنید، این است که نباید بینندگان را تا ثانیه های آخر ویدئو منتظر نگه دارید تا هدف اصلی ویدئو را به آنها نمایش دهید. قصد داریم درباره چگونگی ساخت ویدئو، تجهیزات مورد نیاز، مراحل تولید یک ویدئو و ویرایش آن صحبت کنیم. زمانی می توانید لبخند رضایت مشتریان و مخاطبان خود را ببینید که برند شما به گونه ای شخصی و متفاوت با آنها ارتباط برقرار کند و مخاطبان احساس خاص بودن کنند. مزیت اصلی این ویدئوها این است که به صورت مستقیم تبلیغ برند شما را نمی کنند، بلکه به مخاطبان کمک می کنند تا مشکلشان را حل کنند.
این ویدئوها باید کوتاه منت باشند و اصل مطلب را سریع به مخاطب منتقل کند. به همین دلیل انیمیشن ها برای افزایش آگاهی از برند، ابزار بسیار مناسبی به شمار می روند. در ساخت این ویدئوها باید پارامترهایی نظیر کوتاه بودن، منحصر به فرد بودن، طنز و تاثیر گذاری را در نظر داشته باشید. ویدئوهای معرفی باید به گونه ای باشد که اطلاعات اولیه را در اختیار مخاطبان قرار دهد و آنها را قانع کند که برند شما ارزش صرف وقت و شناخت بیشتر را دارد. هدف از ساخت این ویدئوها این است که داستان، هدف و وظیفه اصلی برند خود، ارزش ها و دیدگاههای برندتان را به مخاطبان نمایش دهید. همانطور که در قبل نیز اشاره شد، هر کسب و کاری باید پیش از آغاز ساخت ویدئو، نوع ویدئو و محتوای آن را مشخص کند.
اشتراکگذاری ویدئوها در جوامع آنلاین میتواند به طرز چشمگیری میزان بازدید و تعامل مخاطبان را افزایش دهد. هر فضایی که افراد به صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشند، مانند چتهای دو نفره در تلگرام یا گروههای تلگرامی، نوعی جامعه آنلاین محسوب میشود. برای بهرهمندی از این ظرفیت، لازم است ابتدا جوامع آنلاین مرتبط با حوزه کسبوکار خود را شناسایی کرده و در آنها فعالیت کنید. حضور فعال در این جوامع و به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی مرتبط، این فرصت را فراهم میآورد که محتوای شما بهطور مستقیم به دست مخاطبان هدف برسد. این امر نه تنها بازدیدها را افزایش میدهد، بلکه اینگیجمنت را نیز به شکل قابل توجهی بهبود میبخشد.
در چند سال گذشته، این موضوع ثابت شده که بازاریابی در رسانه های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین ترکیب قوی انواع تولید محتوای ویدیویی در کنار استراتژی ها بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازده ی زیادی برای برند شما به همراه خواهد داشت. در این بخش میخوایم درباره اهمیت استراتژی در ویدئومارکتینگ و تبلیغات ویدئویی صحبت کنیم. داشتن استراتژی بهتون کمک کنه تا بتونین اهداف، مخاطبان هدف، پیامهای اصلی و انواع محتوای ویدئویی که قراره تولید کنین رو مشخص کنین. علاوه بر اینها، در استراتژی ویدئومارکتینگ باید نحوهی توزیع ویدئوها رو هم تعیین کنین و بگین که قراره چطوری میزان اثربخشی اونها رو اندازه بگیرین. همین میتواند دلیل خوبی باشد تا بفهمید که برای افزایش نرخ تعامل ویدیوها نیاز است احساسات مخاطبانتان را درگیر کنید.
فرقی ندارد که ویدیوی شما در چه طبقه بندی قرار می گیرد، در هر صورت، باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. محتواهای بصری به سادگی پیام و مفهوم مورد نظر را به مخاطب منتقل می کنند و در ذهن ماندگارتر هستند. هر برندی به استراتژی بازاریابی ویدیویی نیاز دارد و این مسئله جدیدی نیست. ویدیو مارکتینگ Video Marketing یا بازاریاب یویدیویی، یکی از روش های بازاریابی است که در سال های اخیر به دلیل تاثیر گذاری بالای آن، مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. ویدیوهای زنده فرصتی منحصر به فرد را برای مخاطبان فراهم می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و محیط یک شرکت را در زمان واقعی مشاهده کنند.
پیشرفت شبکههای اجتماعی باعث شد به ویدئو مارکتینگ توجه بیشتری شود زیرا متخصصان متوجه شدند محتوای ویدئویی نسبت به محتوای متنی و تصویری برای مخاطبان جذابتر است. ویدئو یکی از انواع محتواست و بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای افزایش آگاهی، ایجاد تعامل با مخاطب و افزایش فروش است. ویدئو مارکتینگ با بازاریابی محتوایی همپوشانی داشته و بخشی از دیجیتال مارکتینگ است. ویدئو مارکتینگ به دلیل کارآیی بالا تبدیل به یک مهارت ضروری برای همه متخصصان مارکتینگ شده است. پس از انتشار ویدیوی خود، تعامل با ویدیوی خود را از نزدیک دنبال کنید تا تعیین کنید آیا ویدیو تأثیری را که انتظار داشتید دارد یا خیر. چندین نوع معیار وجود دارد که می توانید برای تعیین موفقیت ویدیوی خود تجزیه و تحلیل کنید، از جمله نرخ کلیک، بازدید، زمان تماشا، تبدیل، اشتراک گذاری اجتماعی، نرخ پخش، میزان تکمیل و نظرات.
امروزه، کاربران موبایل زمان زیادی از حضور آنلاین خود را صرف تماشای ویدیو می کنند. از سال ۲۰۱۴، میزان بازدید از ویدیوهای موبایلی، ۲۳۳ درصد افزایش یافت. آیا می خواهید از سایر برندها متمایز باشید؟ منحصر به فرد بودن، نکته قابل توجهی در افزایش میزان فروش است که با تولید و انتشار ویدیوهای باکیفیت امکان پذیر خواهد شد. ویدیو مارکتینگ انواع مختلفی دارد و همیشه نیازی به صرف هزینه زیاد برای تجهیزات تولید ویدیو نیست، بلکه این محتوای ویدیو است که باعث تاثیرگذاری و موفقیت آن می شود. ویدیو، یکی از فرمت های محتوایی جذاب است که نه تنها تصویری واقعی از آنچه در حال وقوع است، ارائه می دهد، بلکه اشتراک گذاری آنها در تمامی پلتفرم ها به آسانی انجام می شود.
تعداد سازندگان ویدیو در این پلتفرم طی یک سال، بیشاز دو برابر شده و ساعتهای تماشای ویدیو نیز با سرعت بیشتری نسبتبه محتواهای صوتی رشد کرده است. با توجه به این آمار، میتوان پیشبینی کرد که اسپاتیفای در آیندهای نزدیک به یکی از پلتفرمهای اصلی برای تماشای ویدیو تبدیل شود. سعی کنید طول ویدیوی خود را تنظیم کنید و از آزمایش و امتحان چیزهای جدید نترسید. به همین دلیل مهم است که بر تعامل تمرکز کنید و بینندگانی را هدف قرار دهید که تمام مدت تبلیغات شما را پشت سر بگذارند. ابتدایی ترین راه برای بهبود VCR این است که طول ویدیوی خود را کاملاً متناسب با مخاطب، وب سایت یا فضای پخش تنظیم کنید. ویدیوهای با فرمت طولانی همیشه مناسب نیستند، اما به طور مشابه، همیشه ایده خوبی نیست که با محتوای بسیار کوتاه همراه باشید.
اگر تبلیغ ویدیویی مرتبط باشد، محتوایی که قبلا خوانده یا تماشا کردهاند ممکن است آنها را تشویق کند تا با تبلیغات ویدیوی شما درگیر شوند. در اینجا سایر انواع تبلیغات ویدیویی و نحوه تأثیر آنها بر VCR شما آورده شده است. توجه به مشتریان توسط برند نایک باعث شده تا مردم حس کنند اگر مشکلی با محصول شان داشتند می توانند به نایک مراجعه کنند و پاسخ راهگشایی دریافت کنند. البته، شبکه های اجتماعی فقط برای اختصاص به امور مشتریان نیست بلکه می توانید از آن برای افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) خود استفاده کنید . یکی از عوامل کلیدی در موفقیت ریلز اینستاگرام، تحلیل عملکرد محتوا و بهینه سازی استراتژی های تولید محتواست.
«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... ممکن است مخاطب ویدیو بعد از تماشای آن، کلیک نکند و وارد سایت ما نشود؛ ولی ویدیو در ذهن او ماندگار شده و پیام ما را دریافت کرده است. بسیار مهم است در کنار پیام، ارزش پیشنهادی یا ویژگی خاص محصول، برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنیم. محصول یا خدمات ما چطور کار میکند؟ میتوانیم بهشکل خلاصه آموزش دهیم. به نمونهٔ زیر نگاه کنید که شستهشدن فرش در لباسشویی را در ویدیو نمایش میدهد.
البته ویدئوهای لایو نیازی به ویرایش و آپلود کردن ندارند و در حین ضبط، برای مخاطبان شما پخش می شوند. در تمامی این کانال ها می توانید مخاطبان هدف خود را از طریق فیلتر کردن انتخاب و پس از مدتی اصلاح کنید. ویدئوها ممکن است بخش مجزایی از بازاریابی شما به نظر آید، اما رعایت این نکته بسیار مهم است که بینندگان ویدئو حتما تشخیص دهند که ویدئو درباره چه برندی است و شما را بشناسند. در صورتی که بودجه بالایی برای بازاریابی ویدئویی در اختیار دارید، برون سپاری پروژه های ویدئویی به آژانس ها بهترین گزینه است. آگاهی از دیدگاههای مخاطبان به شما کمک می کند تا درباره نوع ویدئو، محل انتشار و میزان سرمایه گذاری روی ویدئو تصمیم گیری کنید.
یکی از بهترین روش ها برای افزایش قابلیت رویت محتوا این است که روندهای معروف و مرتبط را دنبال کنید. اغلب شرکت ها با اظهار نظر درباره رویدادهای جاری به ویژه در توییتر، حضور رسانه های اجتماعی خود را تقویت می کنند. اما شما باز هم می توانید یک گام به جلوتر بردارید و چنین رویدادهایی را در مقاله یا پست خود ادغام کنید. در نهایت باید گفت امروزه ابزار رایگان زیادی وجود دارد و شما برای شروع ویدئو مارکتینگ نیاز به بودجه بالایی نخواهید داشت. پس بهتر است کار خود را شروع کنید و به مرور بودجه را افزایش دهید و به کار خود کیفیت ببخشید. برای ساخت موشن گرافیک پیشنهاد میکنیم مقاله ۱۷ برنامه موبایلی ساخت اینفوموشن برای اندروید و ios را بخوانید.
زیرمجموعهی دیگر، بهنام DTR یا Download to rent شناخته میشود که با دریافت هزینه، محتوای ویدیویی را طی مدت محدود دردسترس کاربر قرار میدهد. با ورود به قرن ۲۱، توسعهی زیرساختی برای عرضهی سرویس VOD سرعت گرفت. این سرویسها برخلاف تلویزیون سنتی بهجای نیاز به اشتراک کابلی یا استفاده از آنتن، به اتصال اینترنتی پرسرعت نیاز داشتند. در سال ۲۰۰۰، کدکی بهنام JPEG2000 توسعه یافت که توزیع محتوای ویدیویی را با حجم کمتر و نیاز پایینتر به پهنای باند و سرعت، ممکن کرد. این تبلیغات پس از مصرف کنندگان بازدید کننده، محتوای اصلی را که می خوانند یا تماشا می کنند پخش می کنند.
حالا اون هدف میتونه کلیک روی یک لینک، خرید یک محصول یا ثبتنام در یک وبینار باشه. انواع تولید محتوای ویدیویی یکی از مهمترین آیتم هایی است که کسب و کار ها به آن نیاز دارند. البته کسب و کار ها به چیز های زیادی احتیاج دارند مانند یک رهبر حرفه ای، پیشنهاد های قانع کننده، خدمات استثنائی و مواردی از این قبیل. همیشه داستان ها، باعث ارتباط و اعتماد بهتر مشتری با محصول یا برند می شوند. ویدئو بهترین روش برای برندینگ کسب و کار شماست و شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید.
این تبلیغات دکمه کال تو اکشن ندارد؛ ولی مانند تبلیغات صداوسیما کالتواکشنهای غیر پرفورمنسی مانند SMS به شمارهای خاص یا تماس تلفن را میتوان تعبیه کرد. تحقیقات اخیر AdWeek نشان میدهد تصمیم شرکتهای SVOD به کوچک کردن کتابخانهی محتوا و تمرکز هرچه بیشتر روی محتوای اختصاصی، منجر به ایجاد خلأ قابلتوجهی در بازار شده است. کاربرانی که بهدنبال محتوای بینهایت در سرویسهای VOD بودهاند، پس از مدتی با مجموعهای محدود از سریالها و فیلمهای اختصاصی روبهرو میشوند. آنها بهمرور ترجیح میدهند تا تماشای تبلیغات را بهعنوان هزینهای برای دسترسی به مجموعهی عظیمتر محتوا در AVOD تقبل کنند. فراموش نکنید که سرویسهای AVOD عموما محتوای بیشتری را دراختیار دارند و اکثرا از روش کسب مجوز پخش برای محتوای موجود استفاده میکنند. طبیعت رسانههای تعاملی این امکان را ایجاد میکند که تبلیغات کسبوکار، نسبت به تلویزیونهای سنتی در معرض دید مشتریان بالقوهی بیشتری قرار بگیرند.
پیش نیاز یک انتخاب درست و هوشمندانه، آگاهی از انواع ویدئوها، مشخصات ویدئوها و میزان و نحوه تاثیرگذاری هر یک از ویدئوها بر مخاطبان است. در ادامه، قصد داریم انواع ویدئوها در بازاریابی ویدئویی را معرفی کنیم و هر کدام را به صورت کامل توضیح دهیم. به علاوه، برای تبلیغ ویدئوی خود در کانال ها و رسانه های اجتماعی مختلف هزینه کنید. به عنوان مثال، در صورتی که ویدئوهای خود را در یوتیوب یا شبکه های اجتماعی آپلود کرده اید، باید به صورت شفاف و خلاقانه به سایت یا لندینگ پیج خود نیز لینک دهید. به علاوه، باید به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان شما چه نیازی به محصولات و خدمات شما دارند و از دیدن ویدئوی شما باید چه نتیجه ای بگیرند. توجه به پرسونای مخاطب، نقش بسیار مهمی در موفقیت کمپین ویدئویی ایفا می کند.
برای ۹۰ درصد کاربران، فیلمهایی از محصول، فرآیند خرید و تصمیمگیری را سادهتر میکنند. هرچه تعداد ویدیوهای بیشتری برای آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان خود تهیه کنید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و اعتماد معادل افزایش فروش است. بازاریابی ویدئویی فرآیند استفاده از ویدئوها برای تبلیغ برند و افزایش آگاهی از محصولات و خدمات است. از آنجایی که مصرف کنندگان زمان قابل توجهی را در اینترنت صرف تماشای ویدئو می کنند، استفاده از ویدئوها در استراتژی بازاریابی شما می تواند مفید باشد. بازاریابی ویدئویی می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان خود به شیوه ای معنادار و جذاب ارتباط برقرار کنید، سرنخ ایجاد کنید و مشتریان را جذب کنید.
ویدئوهای توضیحی برای ارائه نمای کلی و ساده و مختصر از محصولات یا خدمات مفید و کارآمد خواهند بود. هدف از این ویدئوها اینه که مفاهیم پیچیده رو به زبون ساده توضیح بدین، تا مخاطب خیلی راحتتر سر در بیاره که شما دقیقاً چه محصولات و خدماتی ارائه میدین. داستانی که شما در محتوا می گویید مصرف کنندگان را به سمت محصولات و در نهایت وفاداری برند سوق می دهد. پس باید این داستان را به گونهای بیان کنید که نرخ تبدیل را بهینه کند و شرط آن این است که از نکات گفته شده پیروی کنید. شاید تاکنون به مقالاتی برخورد کرده اید که از نظر ارزش فقط یک قدم بالاتر از متن Lorem Ipsum (متن پرکننده یا ساختگی) هستند که هدف آن تنها پر کردن فضا و استفاده از کلمات است. همچنین در مقالهای از اینفوگرام میتوانید با ۲۱ برنامه کاربردی برای ساخت اینفوموشن آشنا شوید.
موارد اصلی که بر میزان تکمیل ویدیو شما تأثیر می گذارد کیفیت، طول و زمینه است. چیزهای دیگری مانند طول ویدیو روی VCR شما تأثیر می گذارد، اما موارد دیگر ممکن است خارج از کنترل شما باشند، مانند مشکلات فنی در وب سایت ها یا قرار دادن تبلیغات. با این حال، قبل از انجام هر گونه محاسبه، مطمئن شوید که روش قابل اعتمادی برای جمع آوری و خواندن داده های ویدیوی خود دارید. برای دستیابی به نتایج بهتر، باید از ایده های خلاقانه مانند چالش ها، ویدیوهای آموزشی، محتواهای طنز و پشت صحنه های جذاب استفاده کنید. همچنین، انتخاب موسیقی های ترند و استفاده از افکت های بصری میتواند به جذابیت ویدیوهای شما کمک کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری